
Vandebron & IDFA
Vandebron duurzame energiepartner van Het Documentaire Paviljoen
Vanuit het Groene Hart – het Vondelpark in Amsterdam – bundelen Vandebron en IDFA hun krachten om duurzame verandering te versnellen. Met de kracht van storytelling vergroten we samen klimaatbewustwording en inspireren we tot actie.
Hiertoe presenteert IDFA Vandebron als de duurzame energiepartner van Het Documentaire Paviljoen. Zo benut Vandebron de impact van verhalen om de transitie naar 100% duurzame energie te versnellen en de urgentie van klimaatproblematiek te benadrukken. Deze samenwerking krijgt tijdens het festival en door het jaar heen extra impact met een wegwijzer over duurzaamheid en natuur, met speciale vertoningen voor een breed publiek, stakeholders en relaties.
Door te kiezen voor een samenwerking met IDFA, sluit Vandebron zich aan bij een creatieve, betrokken organisatie die een breed en divers publiek samenbrengt. Artistieke kwaliteit, authenticiteit en maatschappelijke betrokkenheid zijn de kernwaarden die in de samenwerking met IDFA worden benadrukt en versterkt. Zo onderstreept Vandebron niet alleen haar rol als koploper in duurzame energie, maar ook haar betrokkenheid bij maatschappelijke verandering en groene initiatieven binnen de filmindustrie. Samen zetten we een stap richting een schonere, groenere toekomst.
Partner voorstel
€50.000 (excl. btw)
Activiatie in Het Documentaire Paviljoen (door het jaar heen)
- We presenteren Vandebron als duurzame energiepartner van Het Documentaire Paviljoen en lanceren het partnerschap in een gezamenlijk persbericht, via de website, nieuwsbrief en socials
- We vertonen een heel jaar lang een inloopslide bij alle 120 filmvertoningen in Het Documentaire Paviljoen, waarbij Vandebron wordt gepromoot als duurzame energiepartner. Tijdens de inloop van elke reguliere vertoning in filmzaal De Spiegel worden geluidloze slides afgespeeld. Elke slide blijft 10 seconden in beeld, en het volledige blok met slides draait edurende 30 minuten vanaf het moment dat de zaal opengaat voor het publiek.
- We organiseren een exclusief Vandebron evenement in het Documentaire Paviljoen in De Spiegel (70 pax), Het Podium (150 pax), De Salon (50 pax) zoals een Earth Day Special voor relaties, klanten en stakeholders.
Activatie tijdens het festival (in november)
- Tijdens het festival verbinden we Vandebron aan de wegwijzer (pathway) Duurzaamheid en Natuur die in alle uitingen wordt gecommuniceerd (programma magazine, website, social media). Veel documentaires behandelen de dringende kwesties van klimaatverandering. Deze belangrijke films worden tijdens het festival gebundeld en zo aan een breed publiek gepresenteerd.
- Tijdens het festival presenteren we een Vandebron Special. IDFA en Vandebron organiseren tijdens het festival een speciale (avond)voorstelling onder de noemer Vandebron Special – een filmvertoning met een verdiepend nagesprek. Voor deze avond selecteert Vandebron een film uit de officiële IDFA-selectie die aansluit bij thema’s als duurzaamheid, klimaat en energie. Na afloop van de film volgt een verdiepend panelgesprek met experts en betrokkenen. Een moderator/host, in overleg met Vandebron en gefaciliteerd door IDFA, zal de film introduceren en het gesprek leiden. De ticketverkoop verloopt via IDFA, waarbij de achterban van Vandebron tegen een gereduceerd tarief toegang krijgt. Voorafgaand de film presenteren we een Vandebron commercial (max 30sec) en een inloopslide.
Tickets
- 4 x tickets voor de feestelijke IDFA Opening in Carré
- 20 festival vouchers, te vergeven aan medewerkers of relaties (voor reguliere vertoningen naar keuze)
- Kortingstarief op 250 festival tickets voor klanten of relaties van Vandebron
Zichtbaarheid
- IDFA Nieuwsbrief Algemeen, vermelding partnerschap (73.661 abonnees, 46% open rate)
- Partnercolofon op website (1.786.000 website bezoeken) en in programma magazine (oplage 20.000)
- 1/4 pagina full color advertentieruimte in programma magazine (oplage 20.000)
- Partnercolofon van de VPRO-special (oplage 185.000)
- Logovermelding op sponsorbord tijdens het festival
- Logovermelding op inloopslide tijdens opening night en awards ceremonie